piątek, 13 grudnia 2013

Poznajcie sprawcę całego zamieszania

Wielu z was zastanawia się zapewne, z kim macie do czynienia i kto jest sprawcą tego całego zamieszania, czyli projektu pod nazwą „Sport Kamienna”. Zapraszam do lektury poniżej. 



Piotr Stańczak, urodzony 29 marca 1980 - dobry rocznik :) 
Co ukończyłem: - Szkołę Podstawową w Odrowążku (1995), Liceum Ekonomiczne w Skarżysku-Kamiennej (1999), studia licencjackie w Wyższej Szkole Dziennikarskiej (kielecki oddział zamiejscowy, 2002), studia magisterskie na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie Uniwersytet Jana Kochanowskiego) w Kielcach. 
W prasie pracuję: - Od czerwca 2001 roku. Rozpoczynałem w kieleckim dzienniku Metro, od września tamtego roku w Tygodniku Skarżyskim, gdzie zajmowałem się praktycznie wszystkim – byłem przedstawicielem gazety we wszystkich gminach powiatu, redagowałem kroniki kryminalne, w 2003 roku objąłem dział sportowy. Byłem także redaktorem naczelnym i sekretarzem redakcji. W ciągu minionej dekady współpracowałem także z ogólnopolskimi dziennikami sportowymi – krakowskim Tempem, katowickim Sportem, opolskim Tygodnikiem Kibica. Pisywałem tam zarówno o sporcie skarżyskim jak i relacjonowałem mecze Heko Czermno w pierwszej lidze i Kolportera Korony Kielce w ekstraklasie. Obecnie współpracuję też z kieleckim Echem Dnia, piszę nie tylko o sporcie. Posiadam licencję spikera zawodów piłkarskich. 
Ciekawe doświadczenia zawodowe: - Byłem akredytowany na mecze piłkarskiej reprezentacji Polski w eliminacjach do Mistrzostw Świata 2006 z Anglią i Austrią (Chorzów), towarzyski z Estonią (Ostrowiec Świętokrzyski), spotkanie młodzieżówek U-21 Polska-Holandia (Kielce, 2009) oraz finał Pucharu Polski Lech Poznań-Ruch Chorzów (Chorzów, 2009). Byłem korespondentem portalu relacje24.pl, najlepsze moje teksty z tej strony trafiały do specjalnego dodatku Przeglądu Sportowego. O licznych wyprawach kibicowskich na mecze piłkarskiej reprezentacji Polski, konkursach skoków narciarskich w Zakopanem czy jeszcze inne zawody nie wspomnę. Największy tłum, w jakim się znalazłem to ten w strefie kibica obok Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie podczas meczu Polska-Rosja na Euro 2012. Ciekawostka, w maju 2012 roku brałem udział w Wielkim Teście Piłkarskim, który odbył się na stadionie Cracovii w stolicy Małopolski. Na 24 zagadnienia udzieliłem 20 poprawnych odpowiedzi. Odwiedziłem też Brukselę, towarzysząc laureatom świętokrzyskiego plebiscytu Echa Dnia Rolnik Roku 2012. Doświadczenie całkowicie nie związane ze sportem (tylko przejeżdżaliśmy obok stadionu Króla Boduine'a), ale bardzo pożyteczne. 
Znani sportowcy (byli i obecni), z którymi przeprowadzałem wywiady i rozmowy (z tych, których pamiętam): Zofia Noceti-Klepacka, Szymon Kołecki, Artur Partyka, Ryszard Szurkowski, Andrzej Supron, Roman Kosecki, Jacek Wszoła, Michał Jurecki, Józef Łuszczek, Adrian Zieliński, Krzysztof "Diablo" Włodarczyk, Paweł Nastula, Marek Piotrowski, Piotr Świerczewski, Dariusz Dziekanowski, Sławomir Majak, Leszek Pisz, Grzegorz Mielcarski, Piotr Reiss, Marcin Najman... Może jeszcze kogoś sobie przypomnę. 
Areny sportowe, do których zawsze chciałbym wracać: - Stadion Śląski, lub jak kto zwał "kocioł czarownic" w Chorzowie. Obecnie w remoncie, który nie wiadomo kiedy doczeka się finału... 
Cenię u sportowców: - Pracowitość, rzetelność w wykonywaniu obowiązków, pasję dla tego, co robią. 
Nie lubię u sportowców: - Zarozumialstwa, pychy, gwiazdorstwa (bez względu na osiągane wyniki). 
Prywatnie: – Mam żonę Beatę i córeczkę Asię (rocznik 2012). Wystarczy o mnie. Czas do roboty!

2 komentarze: